Klein, maar wel een succes. Nadat de fractie twee maal collegevragen heeft gesteld, heeft het college de boel eindelijk opgepakt. In Velsen komen twee openbare watertappunten!

GroenLinks heeft eerder aangegeven dat er veel plastic wordt weggegooid door het drinken uit waterflesjes voor eenmalig gebruik. Het initiatief speciale flesjes aan te schaffen om te hervullen (zowel SP als GroenLinks kwamen afzonderlijk hierover met initiatieven) is maar heel beperkt aangeslagen. Wel stond er in het stadhuis de laatste maanden (voor de renovatie) kraanwater in de raad. Maar nu verschijnen er dus ook twee tappunten.

Wij zijn hier blij mee, al valt het op dat veelal eerst sceptisch en wat terughoudend gereageerd wordt op dit soort initiatieven, maar uiteindelijk wel sprake is van realisatie.

De tappunten worden verzorgd door PWN en zijn alleen gedurende een bepaalde periode van het jaar beschikbaar. De overeenkomst is aangegaan voor een periode van 10 jaar. Wij hopen natuurlijk dat tegen die tijd Velsen beschikt over een mooi netwerk van watertappunten.