Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Raadsvragen

Regelmatig worden er bij raadsvergadering schriftelijke vragen gesteld aan ons college.

Download  de bijlage om de vragen over en antwoorden te lezen over:

* onderzoek evenementenlocatie aan de Wethouder van Essenweg

* bouwactiviteiten Blekersduin

2. Stemverklaring Stichting de Schoolwerkplaats

Agendapunt 21 Niet inwilligen aanvraag Stichting de Schoolwerkplaats voor plaatsing aanvraag nieuwe school op het Plan van Scholen

Het bestuur van de Stichting de Schoolwerkplaatsen heeft een aanvraag ingediend voor het stichten van een nieuwe basisschool op Algemeen Bijzondere Grondslag.

3. De Groene Deur voor Tata Steel

In SHIP IJmuiden heeft op zaterdag 16 september 2017 tijdens de ‘Nieuwjaarsbijeenkomst’ ter gelegenheid van de aanvang van het nieuwe gemeentelijke vergaderjaar 2017-2018 Tata Steel een Groene Deur ontvangen van GroenLinks Velsen.

4. UITREIKING GROENE LINTJE AAN ARITA IMMERZEEL

In SHIP IJmuiden heeft tijdens de ‘Nieuwjaarsbijeenkomst’ op zaterdag 16 september 2017 ter gelegenheid van het nieuwe gemeentelijke vergaderjaar 2017-2018 Arita Immerzeel uit Driehuis op voordracht van het bestuur van GroenLinks Velsen een Groen lintje ontvangen. Meindert Fennema, politicoloog en oud-raadslid van GroenLinks in de gemeente Bloemendaal, reikte het lintje uit. Hij deed dat via een Skype-verbinding met Arita die op dat moment in Spanje fietste en vertelde daar veel minder afval langs de fietswegen aan te treffen dan in ons land, België en Frankrijk.

5. ‘Nieuwjaarsbijeenkomst’ GroenLinks Velsen 16 september 2017

GroenLinks Velsen heeft bij velen in Velsen en omgeving met de uitnodiging voor de ‘Nieuwjaarsbijeenkomst’ op zaterdag 16 september de ogen doen knipperen. ‘Nieuwjaar’? Dat is toch in januari?’ dachten sommigen eerst. Maar toen ze de aanhalingstekens zagen en de korte toelichting lazen reageerden ze heel belangstellend. Die belangstelling bleek ook op bijeenkomst in SHIP IJmuiden.

6. Wie verdient volgens jou dit jaar een Groen Lintje?

IJmond - Op 5 juni is het Wereldmilieudag. Bij uitstek een goed moment om de meest duurzame en groene initiatieven in de gemeenten Heemskerk, Uitgeest, Beverwijk en Velsen in het zonnetje te zetten. Daarom organiseren GroenLinks Heemskerk en Beverwijk, dit jaar voor het eerst samen met GroenLinks Velsen, weer de uitreiking van de Groene Lintjes. GroenLinks wil met de uitreiking van groene lintjes de onderwerpen milieu en duurzaamheid op een positieve manier in het nieuws brengen. De uitreiking is dus jaar op zondag 5 juni.

7. “Zaaien doet zoemen… ook in Velsen”

Zo eindigde woensdag 29 juni jl. inspreekster Fleur Feij, imker in opleiding uit Velserbroek, haar vlammend betoog om de bijen te redden van de ondergang en deed zij een oproep aan de gemeente om het bijenconvenant van de Bijenstichting te ondertekenen.

8. Motie 15/2016 “Convenant bijenbescherming"

~Aan de voorzitter van de Raad

Geachte voorzitter,

Hierdoor deel ik u mede dat ik in de vergadering van 29 juni 2016 onder verwijzing naar artikel 41,
    lid 6, Reglement van Orde een motie vreemd aan de orde van de dag wil indienen, met als
    onderwerp “Convenant bijenbescherming”.

Constaterende dat:

9. Kijk mee naar de lucht op 28 september

UITNODIGING

KIJK MEE NAAR DE LUCHT OP 28 SEPTEMBER

inloop vanaf 19.30 uur – start 20.00 uur
    in Buurthuis De Brulboei, Kanaalstraat 166, 1975 BJ IJmuiden

We worden omringd door lucht. Dat is heel gewoon. Hoe gewoon het ook is, er gaat geen dag voorbij of er wordt over gesproken. Meestal gaat het dan om de luchtkwaliteit. Zeker in de IJmondregio is dat het geval.