UITREIKING GROENE LINTJE AAN ARITA IMMERZEEL

In SHIP IJmuiden heeft tijdens de ‘Nieuwjaarsbijeenkomst’ op zaterdag 16 september 2017 ter gelegenheid van het nieuwe gemeentelijke vergaderjaar 2017-2018 Arita Immerzeel uit Driehuis op voordracht van het bestuur van GroenLinks Velsen een Groen lintje ontvangen. Meindert Fennema, politicoloog en oud-raadslid van GroenLinks in de gemeente Bloemendaal, reikte het lintje uit. Hij deed dat via een Skype-verbinding met Arita die op dat moment in Spanje fietste en vertelde daar veel minder afval langs de fietswegen aan te treffen dan in ons land, België en Frankrijk.

Groene lintjes worden door GroenLinks uitgereikt aan personen, organisaties en instellingen die zich onderscheiden door duurzame activiteiten m.b.t. natuur en milieu en gezondheid.

***

Al lang publiceert Arita Immerzeel, onder meer in wekelijkse columns in dagbladen met een zeer uitgebreide verspreidingsregio, op zeer heldere wijze over de voor ieder nabije wereld van duurzaamheid, milieu, energie, afval, planten, dieren en de rol die wij als mensen daarin spelen. Ze doet dat op zo’n betrokken wijze en in helder begrijpelijke taal dat het niet anders kan dan dat het haar lezers op directe wijze de ogen opent voor de natuur en duurzaamheid binnen ieders handbereik. Arita stimuleerde en stimuleert met haar columns velen tot milieubewust handelen.

Daarom heeft het bestuur van GroenLinks Velsen besloten dat Arita het Groen Lintje toekomt.