Nieuws gefilterd op niets

Fijnstof is niet FIJN!

Op 23 januari is het 2e politiek café, georganiseerd door de GroenLinks afdelingen van Heemskerk, Beverwijk en Velsen. Het thema is: Fijnstof is niet FIJN.
Kom naar de tweede debatavond in het kader van de Provinciale Verkiezingen en praat mee over de toekomst van onze gezondheid.

IJmondbewoners zijn er vol van: fijnstof raakt ons aan, we ademen het in. Niet zichtbaar, wel merkbaar. Dus schuif weer aan en praat actief mee over oplossingen voor een sterk, sociaal en schoon IJMOND voor nu en in de toekomst.
Woensdag 23 januari 2019 van 20.00 tot 22.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur.Het tweede Politieke Café vindt plaats in de Grote Kerk, Kerkstraat 37 te Beverwijk.
Luister naar en praat mee met interessante gasten, onder leiding van tafelheer Adrie Winkelaar.
Aan tafel zitten:

• Zita Pels (Statenlid en lijsttrekker Groenlinks Provinciale Staten)
  • Donald Voskuil (Manager Public Affairs Tata Steel)
  • Ingrid Zandt (Adviseur Milieu en Gezondheid GGD Kennemerland)
  • Ilse Dekker (medewerker luchtkwaliteit van de Omgevingsdienst IJmond)

Zij laten hun licht schijnen over de complexe materie die fijnstof heet. Het publiek wordt van harte uitgenodigd mee te praten. Het is tijd voor oplossingen. Laat uw stem horen!
Toegang is gratis. En twee consumpties per persoon van het huis.

Datum ALV bekend

Beste leden en supporters,

Vooraankondiging: zet alvast 28 november vanaf 19:30 uur gereserveerd
    voor de komende ALV in uw kalender. Deze zal plaatsvinden in het Polderhuis in Velserbroek.

Tijdens de ALV zal de fractie spreken over de coalitievorming en de
    plannen die er nu liggen.
    Ook zal onze wethouder, Sebastian Dinjens, een verhandeling geven.

Politiek Café Schiphol

Is Schiphol een banenmotor en noodzakelijk voor onze economie, of moeten er vanwege geluidshinder en vervuiling grenzen aan de groei worden gesteld? Op maandagavond 17 september organiseert GroenLinks Velsen over dit onderwerp een Politiek Café in het Polderhuis in Velserbroek. Onder de gastsprekers is Tweede Kamerlid Suzanne Kröger. Toegang is gratis, evenals twee consumpties.

Motie GroenLinks biedt kansen voor een doorstart van Kunstencentrum Velsen

Afgelopen donderdag heeft de fractie van GroenLinks met pijn in het hart moeten instemmen met het collegevoorstel om geen extra geld beschikbaar te stellen voor het Kunstencentrum Velsen. Tegelijkertijd heeft GroenLinks een motie ingediend om de breedte, de kwaliteit en het netwerk van cultuureducatie te borgen. De motie werd unaniem aangenomen door de gemeenteraad.