Mijn naam is Sebastian Dinjens. Ik ben politicoloog, fervent bordspel liefhebber, en vader van twee stoere meiden.
Ik ben bij GroenLinks actief geworden omdat ik geloof dat we als samenleving zó veel beter kunnen. We maken als mensheid zoveel keuzes, die opgeteld niet goed zijn voor mens en natuur. Uiteindelijk zijn het de mensen met een kleine portemonnee die de prijs betalen. Huren stijgen, voedselprijzen stijgen, maar lonen blijven achter. Die keuzes moeten we anders maken. En dat kan ook. Dat vereist een steeds groenere en linksere overheid.

Ik ben nu vier jaar wethouder voor GroenLinks, en het is het mooiste wat ik ooit gedaan heb. De gemeente mee besturen is een kans om onze idealen direct in de praktijk te brengen. Samen met onze raadsleden brengen we onze belangrijke thema’s onder de aandacht. En we proberen verbinding te maken met anderen in de raad, zodat we ook concreet resultaat kunnen boeken.

Als ik dan terugkijk op de afgelopen vier jaar, dan ben ik behoorlijk trots.
- We praten als samenleving veel eerlijker over de industrie in de IJmond, met gezondheid nu als centrale uitgangspunt.
- We zijn als gemeente begonnen met een Lokaal Klimaatakkoord, waarbij iedereen zijn steentje bijdraait tegen klimaatverandering
- We hebben een duidelijk plan om ervoor te zorgen dat iedereen een huis kan krijgen. Dat doen we door binnenstedelijk bij te bouwen en het groen te ontzien.